FAQ

Att handla på Petmade fungerar i stort sett som vilken butik som helst. Du bläddrar runt bland koppel, täcken, bäddar och leksaker, och hittar du något du gillar så lägger du det i varukorgen genom att trycka på ”Köp”. När du har shoppat klart går du till kassan, där du använder Payson för att enkelt och tryggt betala till oss. Med Payson kan du betala via VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank), eller mot faktura. Läs mer om Payson här: www.payson.se

Din beställning skickas direkt till säljaren som står bakom produkten, som skapar och levererar enligt dina önskemål. Svårare än så är det inte!

Grunden i Petmade är våra skapare. De är kreativa och händiga, och de gör alla möjliga fina saker till dig och din hund. Det innebär att alla saker på Petmade är tillverkade här i Sverige, av säljarna själva. Därför har vi ett alldeles unikt utbud och många saker som specialtillverkas efter dina egna önskemål.

Här hittar du med andra ord inga varor som massproducerats i fabriker och fraktats runt i världen, utan istället välgjorda hantverk av skapare från olika delar av Sverige!

De olika säljarna på Petmade har sin egen fristående verksamhet. De sätter själva sina villkor för frakt, leverans, returer och reklamationer. Några av våra säljare har näringsverksamhet, och några har sin tillverkning som hobbyverksamhet. Därför kan också villkor och säljarnas ansvar skilja sig. Vi rekommenderar våra säljare att utgå ifrån konsumentköplagen även om de inte är företagare.

Du blir alltid ombedd att läsa och godkänna våra köpvillkor innan du betalar i kassan. Du hittar också de fullständiga villkoren här.

Fraktkostnaden bestäms per produkt av butiken som tillverkar den. Du ser alltid vad frakten kostar för de produkter du har i varukorgen när du går till kassan.

Eftersom varje butik själv lämnar sina villkor för leverans, skiljer leveranstiden lite mellan olika produkter. Många av produkterna på Petmade tillverkas på beställning, därför kan det ibland ta några dagar mer än du är van vid för skaparen att färdigställa allt enligt dina önskemål.

Om din vara är trasig, felaktig eller du på annat sätt är missnöjd, kontakta i första hand den berörda säljaren. (Hittar du inte kontaktuppgifterna kan du givetvis maila oss så hjälper vi till). Varje skapare hos Petmade sätter själv sina villkor för hur returer sker och ansvarar för att följa dem, därför önskar vi att du som kund och den berörda säljaren i första hand kan lösa eventuella problem i samförstånd. Om ni inte skulle komma överens kan ni givetvis kontakta oss på Petmade, så försöker vi hjälpa till att hitta en lösning.

Tala om det för alla du känner! Och så får du förstås gärna komma tillbaka och lämna en recension så att vi och andra kunder får ta del av dina tankar.

Som säljare på Petmade får du en egen profil, där du kan lägga upp dina produkter till försäljning. Vi tar hand om hela beställnings- och betalningsprocessen, och du skapar och skickar iväg dina saker. Är du intresserad av att bli säljare, kontakta mig på anna@petmade.se så får du mer information!